Boardroom-componenten aan de effectieve prestaties | Virtual boardroom | Virtual boardroom

Briefing Papers & Boardroom meeting & Management board

Het materialen met de board moeten belanden samengevat en opgemaakt zodat de bestuursleden zich gemakkelijk kunnen voorbereiden en zichzelf kunnen concentreren op het belangrijkste kwesties ter voorbereiding op een bestuursvergadering. Papers die betrekking hebben bij specifieke agendapunten moeten eerlijk worden gestructureerd, met rubrieken als ‘doel’, ‘achtergrond’, ‘risico’s’, ‘kwesties’, ‘impact’ en ‘aanbevelingen’. Briefing papers moeten is:

  • Kort, bondig en materiaal. Bestuursdocumenten die bij een bepaald agendapunt bekijken, hoeven niets meer dan vier zelfs zes pagina’s te zijn, met eventuele verdere details in de bijlagen. Veel directeuren klagen persoonlijk dat hun bestuurspapieren regelmatig twee eens zo langdurig zijn wanneer zou moeten.
  • Tijdig. Informatie moet worden gedistribueerd, bij voorkeur in de handen van het directeuren, minstens vijf werkdagen van tevoren. Hierdoor kunnen bestuursleden – vooral niet-uitvoerende boardroom bestuurders, dat minder vertrouwd zijn aan het bedrijf als uitvoerende bestuurders – de kwesties voor het vergadering kompleet bespreken.
  • Gericht en actiegericht. In uw kranten dienen de kwestie ter bespreking worden voorgelegd, de risico’s van elk geïdentificeerd alternatief worden geëvalueerd, oplossingen word geboden aan een effectieve aanpak betreffende het probleem, en het management een beeld geven van de erbij ondernemen actie. Het moet duidelijk is wat het directeuren nodig hebben. Is dit beslist kwestie betreffende beslissing, enkel ter aankondiging of vanwege op te merken (indien uitgeoefend in de bestaande CEO / managementautoriteit)?

Indien een voorstel ingewikkelder ben of aanvullende uitleg behoeft, zou u bestuur inslikken overwegen vanwege de zaak te delegeren aan beslist comité van de raad of om een-op-een briefings op erbij stellen betreffende elke bestuurder door de promotor betreffende het voorstel.

board management software

De rol betreffende de voorzitter & Boardroom meeting & Board management software

Aan het bestuur van het bestuur plus het optreden als facilitator en gids, een effectieve bestuursvoorzitter zijn absoluut essentieel. Tijdens de houden betreffende de vergaderingen moet de voorzitter:

  • Behoud een controle betreffende de procedure zonder het discussie erbij domineren, waarbij alle regisseurs gelijk bewerkt worden. Helaas is de niet ongebruikelijk dat een voorzitter bestaan of haar mening kenbaar maakt voordat alle directeuren hun mening kenbaar betreffen, waardoor beslist eerlijke uitwisseling van ideeën wordt gezicht.
  • Vergemakkelijk de besluitvorming door beslist gericht debat te stimuleren, gebruik te maken met alle bijdragen, een constructieve discussie bij te moedigen en ervoor te zorgen dat echte meningsverschillen word uitgelicht en opgelost. Bekwaam ondervragen helpt om moeilijkheden te verduidelijken en moedigt de volledige deelname betreffende de directeuren aan.
  • Stuur het bord volgens consensus. Een goede voorzitter zal altijd streven zoals een consensusbeslissing, niet louter een beslissing op basisbeginsel van meerderheidsstem. (Zie Consensus opstellen, op pagina 26 voor meer informatie. ) In enige rechtsgebieden bepaling de statuten van het bedrijf toe dat de voorzitter een “beslissende stem” uitbrengt om een stembriefje op de bord erbij verbreken. Zelfs als dit wordt toegestaan, moet de stoel dit recht niets uitoefenen, omdat het een spanningen op het bord verergert.
  • Zorg ervoor datgene de beslissingen die word genomen correct worden begrepen en vastgelegd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *